Başkent 153

Bi'dolu Hakkında

Frequently Asked Questions

Kimlik bilgilerimle başvuru yaptığımda bilgilerim 3. Kişilerin eline geçer mi?

Kişisel bilgileriniz, 07.04.2016 tarihinde 29677 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan, 24.03.2016 kabul tarihli 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu gereğince saklı tutulur, 3. kişilerle paylaşılmaz.

Öğrenci kartı nedir? Başvuru için gerekli belgeler nelerdir?

Örgün ve Açık eğitim kurumlarında eğitim gören öğrenciler, 5580 sayılı kanunun 2.maddesinin c bendinde belirtilen Örgün eğitim kurumlarında eğitim gören öğrenciler, 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu’na göre eğitim gören ve öğrencilik hakları devam eden öğrencilerin edinebileceği kişiselleştirilmiş akıllı indirimli elektronik ulaşım kartıdır.
Başvuru işlemlerini; Kızılay, Dikimevi, Beşevler, Akköprü Metro İstasyonları ve Ankara Büyükşehir Belediyesi’nden gerçekleştirebilirsiniz.

İstenen Belgeler :

Öğrenci olduğuna dair sistemde kaydı çıkarsa;

1-Nüfus cüzdanı
2-Bir adet vesikalık fotoğraf

Öğrenci olduğuna dair sistemde kaydı çıkmaz ise;

Üniversite Öğrencileri İçin :

1-Nüfus cüzdanı
2-Son bir ay içerisinde alınmış öğrenci belgesi
3-Bir adet vesikalık fotoğraf

Lise Öğrencileri İçin :

1-Nüfus cüzdanı
2-Son bir ay içerisinde alınmış öğrenci belgesi
3-Bir adet vesikalık fotoğraf

Engelli Ankarakart nedir? Başvurusu nasıl yapılır?

02 Ağustos 2013 tarih ve 28726 sayılı Resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren 6495 sayılı "Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun" gereği engelliler için sağlık kurulu raporuyla %40 ve üzerinde engelli olduğunu belgeleyen Türk vatandaşlarının kendilerinin kullanabileceği kişiselleştirilmiş akıllı ulaşım kartıdır.

İstenen Belgeler :

1-Nüfus cüzdanı
2-Engelli sağlık Kurulu raporu veya Bakanlıkça verilmiş engelli kimlik kartı
3-Bir adet vesikalık fotoğraf

62-65 yaş Ankarakart nedir? Başvurusu nasıl yapılır?

Büyükşehir Belediye Meclis kararınca Ankara’da ikamet eden gün, ay ve yıl olarak 61 yaşını doldurmuş vatandaşlarımıza, en yoğun saatler dışında 10.00-16.00 ve 19.00-24.00 saatleri arasında; belediye otobüsleri, ÖHA ve ÖTA araçlarından ücretsiz yararlanma imkanı veren, kişiselleştirilmiş akıllı elektronik ulaşım kartıdır.

İstenen Belgeler :

1-Nüfus cüzdanı
2-Bir adet vesikalık fotoğraf
3- Kart vize bedeli

65 yaş üstü için Ankarakart başvurusu nasıl yapılır?

4 Mart 2014 tarih ve 28931 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Ücretsiz veya İndirimli Seyahat Kartları Yönetmeliği’nde , kimlerin toplu taşıma hizmetlerinden ne şekilde (ücretsiz veya indirimli) yararlanacağına ilişkin usul ve esaslar düzenlenmiştir. İlgili Ücretsiz veya İndirimli Seyahat Kartları Yönetmenliği’nin 5. maddesinde ay, yıl olarak 65 yaşını doldurmuş kişilerin kullanabileceği, kişiselleştirilmiş akıllı elektronik ulaşım kartıdır.

İstenen Belgeler :

1-Nüfus cüzdanı
2-Bir adet vesikalık fotoğraf

Serbest Ankarakart kimlere verilir? Başvuru için hangi belgeler gerekmektedir?

Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından ihtiyaç sahibi kişilere veya belirli kurum personeline verilen, ücretsiz veya süreli ücretsiz geçiş sağlayan kartlardır. Serbest AnkaraKart’lar, Kart İşlem Merkezleri’nden verilmektedir. Gazi ve eşi, şehit dul ve yetimlerine, sarı basın kartı sahiplerine, Emniyet hizmetleri sınıfı personeline, Belediye zabıtasına verilir.

Serbest AnkaraKart’dan yararlanmak isteyen Gazi ve Eşi, Şehit Dul ve Yetimler'in aşağıdaki evrakları tamamlaması gerekmektedir;

1. Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü tarafından kendilerine maaş bağlanmış Gaziler ve Eşleri, Şehit Dul ve Yetimleri, üzerinde “SERBEST“ ibaresi bulunan tanıtım kartlarının fotokopisi
. 2. Nüfus cüzdan fotokopisi.
3. 1 adet vesikalık fotoğraf.

Serbest AnkaraKart’dan yararlanmak isteyen Sarı Basın Kartı Sahipleri'nin aşağıdaki evrakları tamamlaması gerekmektedir;

1. Başbakanlık Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğünce verilmiş sarı basın kartlarının fotokopisi.
2. Nüfus cüzdan fotokopisi.
3. 1 adet vesikalık fotoğraf.

Serbest AnkaraKart’dan yararlanmak isteyen Emniyet Hizmetleri Sınıfı Personeli'nin aşağıdaki evrakları tamamlaması gerekmektedir;

1. Emniyet Genel Müdürlüğünce verilmiş kimlik kartlarının fotokopisi.
2. Nüfus cüzdan fotokopisi.
3. 1 adet vesikalık fotoğraf.

Serbest AnkaraKart’dan yararlanmak isteyen Belediye Zabıtaları'nın aşağıdaki evrakları tamamlaması gerekmektedir;

1. Bağlı olduğu kurumdan alınacak kadro bilgisinin de belirtildiği talep yazısı.
2. Belediyeler tarafından verilmiş Zabıta Kimlik Kartları’nın fotokopisi.
3. Nüfus cüzdan fotokopisi.
4. 1 adet vesikalık fotoğraf.

EGO Kartım kaybolduğunda ya da kırıldığında nasıl bir yol izlemeliyim?

EGO kartınızın kırılması ya da kaybolması durumunda;

Fotoğraf, nüfus cüzdanı,öğrenci ya da öğretmen olunduğuna dair belge ile birlikte, Ankara Büyükşehir Belediyesi Ana Binası (EGO Genel Müdürlüğü A Blok) ile Kızılay Ankarakart İşlem Merkezi’ne giderek o sene belirlenen ücret karşılığı yenileyebilirsiniz.

Abonman Kart Nedir? Nasıl Başvurulur?

Milli Eğitim Bakanlığı ve Yüksek Öğretim Kurulu sistemine kayıtlı olan öğrencilerin aylık 60 TL karşılığında 200 binişlik kullanabileceği karttır. Öğrenciler; aylık abonman ve mevcut indirimli öğrenci Ankarakart’ına bakiye yüklemede olduğu gibi aynı anda aylık 60 TL karşılığında 200 binişlik kontör yükleme yapabilmektedir. (biniş birim adedi 0,30 kuruş). Aylık Abonman İndirimli kart Özel Halk Otobüsleri hariç sadece EGO Otobüslerinde, Metro, ANKARAY ve Teleferikte geçerlidir. Abonman öğrenci kartında aynı araç ve istasyonda birinci ve ikinci biniş arasında 30 dakika süre tanınmaktadır. 30 dakika içinde ikinci biniş yapılırsa abonman uygulaması kullanılamamaktadır. Aylık Öğrenci Abonman kartı, alış tarihinden itibaren bir sonraki ayın aynı günü saat 23.59’a kadar geçerlidir.

Abonmankart’a Kart İşlem Merkezleri (Kızılay, Akköprü, Dikimevi, Beşevler ve EGO Genel Müdürlüğü) ile kent genelinde bulunan 197 kiosk cihazından, 436 adet bayi ve 30 ANKARAKART gişesinden ve online olarak başvuru yapılabilmektedir.

Bir bölgeye durak yapılmasını talep ediyorum. Hangi kriterler gerekli?

Yolun kaplama genişliği 6-7 metre ise, güzergahtan otobüs hattı geçiyorsa ve durak mecburiyeti var ise bu takdirde yol, tek yön yapılmalıdır.

Hangi dönem öğrenci kartına başvurmalıyım?

Öğrenci kartlarının vize süresi yeni açılan okul dönemi tarihlerinde yenilenmektedir. Yenilenme işlemi gerçekleştirilene kadar, öğrenci kartından tam kart ücreti alınmaktadır. Vize güncellemesi yapılmasının ardından, tekrar öğrenci biniş ücreti alınmaya devam eder.

Sistemsel kaynaklı problem yaşanmasının önüne geçmek adına başvuru sırasında; Öğrenci belgesi, fotoğraf ve öğrenci kimliği bulundurulmalıdır. Öğrenci olarak kayıtlı görünmeyenlerin işlemleri, son altı ay için geçerli öğrenci belgesi veya ilgili öğretim yılına ait bandrollü öğrenci kimlik kartı ile yapılmaktadır. (AÖF öğrencileri bandrol ile işlem yapamamaktadır.)

Öğrencilerin ücretsiz taşındığı hatlar var mı?

EGO Genel Müdürlüğü, Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampüsü’ne yoğunluğu sebebiyle ücretsiz 5 solo otobüs hizmeti vermeye başlamıştır. 21 körüklü otobüsün dışında ücretsiz 5 solo otobüs, haftanın 7 günü 06.30-20.00 saatleri arasında Beytepe Metrosu çıkışından Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampüs’ü içine kadar ücretsiz öğrenci taşımaktadır.

Ego şoförünü nereye şikayet ederim, hangi bilgiler gerekli?

EGO şoförlerine dair şikayetlerinizi 153’ü arayarak, EGO Cep’te uygulamasında bulunan ‘Sorun Bildir’ sekmesi yardımıyla ,web başvurusu ile (www.ego.gov.tr , www.baskent153.com) ve whatsapp (0312 153 00 00) yolu ile bize iletebilirsiniz. Şikayetiniz ile birlikte hat no, plaka, durak no. ve olayın gerçekleştiği saat aralığının da tarafımıza iletilmesi gerekmektedir.

EGO sefer gecikmeleri için nereye şikayet edebilirim? Hangi bilgiler gerekli?

EGO sefer gecikmelerine dair şikayetlerinizi 153’ü arayarak, EGO Cep te uygulamasında bulunan ‘Sorun Bildir’ sekmesi yardımıyla ,WEB başvuru (www.ego.gov.tr , www.baskent153.com) , whatsapp (0312 153 00 00) yolu ile bize iletebilirsiniz. Şikayetiniz ile birlikte birlikte hat no, plaka, durak no. ve olayın gerçekleştiği saat aralığının da tarafımıza iletilmesi gerekmektedir.

Havalimanına gitmek için Büyükşehir Belediyesi’ne ait ulaşım aracı var mı?

Belko Air otobüs seferleri; 442-K VE 442-A sabah 05:00'den gece 24:00'e kadar her 30 dakikada bir, gece 24:00'ten sabah 05:00'e kadar her 60 dakikada bir yapılmaktadır. 442-B hattı ise 06:00 'dan 24:00'e kadar 60 dakikada bir yapılmaktadır.

AŞTİ durağını kullanarak Esenboğa Havalimanı'na gidecek olanlar için Belko Air araçları, AŞTİ gelen yolcu katı 120-121-122-123 no’lu peronlardan hareket etmektedir.

Polis, Zabıta, Gaziler, Şehit Yakınları, Engelli ve Refakatçileri, Sarı Basın Kartı olanlar otobüsleri ücretsiz kullanabilirler. 444 9 312 numaralı müşteri hizmetlerini arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz.

Reklam vermek istiyorum, ne yapabilirim?

Otobüs içi reklamlar için; Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı’na başvuru sağlanmalıdır.
Led reklamlar için ise; Basın Yayın Dairesi Başkanlığı’na başvurulmalıdır.
Billboard reklamları belediyemizin sorumluluğu dışında olup, ihale ile özel şirketlere verilmektedir.

Bir bölgeye kasis yapılabilmesi için gerekli kriterler nelerdir?

11.07.2019 Tarih ve 2019/44 sayılı UKOME Genel Kurul kararı gereğince mevcut kasislerin korunması kaydıyla okul ve hastane önü haricindeki alanlara hız kesici kasis yapılamamaktadır. Ayrıca şehir içi hız limitlerine, trafik işaret ve levhalarına, trafik kurallarına uymaları gereği, uymayan araç sürücülerinin Ankara Valiliği Emniyet Müdürlüğü tarafından denetlenmesi gerektiği hususları tespit edilmiştir.

Yürüyen merdiven ve asansör arızalarını nereye iletebilirim?

Yürüyen merdiven ve asansör ilgili arızaları Başkent 153’e bildirebilirsiniz.

İz yol yapım (sarı şerit) talebi için nereye başvurabilirim?

Aile ve Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın kararı gereğince; dış zeminlerde doğal taş, beton veya seramik gibi malzeme kullanılması uygun görülmüş olup, Ankara genelindeki iz yollarının uygun malzeme ile değişimi planlanmaktadır. İz yol yapım talebinizi, Fen İşleri Daire Başkanlığı - Kaldırım Yapım ve Bakım Onarım Şube Müdürlüğü’ne dilekçe ile bildirebilir ve ya Başkent 153’ü arayarak bizlere iletebilirsiniz.

Engelli rampası yapım talebi için nereye başvurabilirim?

Bir bölgeye engelli rampası yapılabilmesi için; bir yerin ‘Ulaşım Dairesi Başkanlığı tarafından yaya geçişi olarak belirlenmiş olma’ koşulunu sağlaması gerekmektedir. Bu doğrultuda engelli rampası yapım talebinizi, Fen İşleri Daire Başkanlığı - Kaldırım Yapım ve Bakım Onarım Şube Müdürlüğü’ne dilekçe ile bildirebilir veya Başkent 153’ü arayarak bizlere iletebilirsiniz.

Cenaze / defin işlemi nasıl yapılır?

Ailesinden birini kaybeden Ankaralılar, "Alo 188" Cenaze Merkezi'ni ve ya Başkent 153’ü arayarak yardım talebinde bulunabilirler. Merkez, ölüm raporunun alınmasından dini vecibelerin yerine getirilmesine kadar tüm hizmetleri ücretsiz olarak gerçekleştirmektedir. Tüm nakiller Büyükşehir Belediyesi'nin cenaze araçlarıyla yapılmaktadır. ALO 188 ekipleri, defin işleminin sonuna kadar vatandaşa destek sağlamaktadır.

Vefat olaylarında vatandaşların yapması gerekenler şunlardır:

-Yaşanan bir ölüm olayında ALO 188 ücretsiz cenaze hattı aranarak bilgi verilir.
-Kişi evde vefat etmişse ALO 188 ya da İlçe Belediyesi Cenaze Hizmetlerini arayarak , hastanede vefat etmiş ise hastanenin ilgili biriminden ölüm belgesi alınır.
-Ölüm raporuyla vefat eden kişinin bağlı bulunduğu ilçe belediyesine müracaat edilir. Daha önce temin edilmiş mezar yeri yoksa veya mükerrer defin yapılmayacaksa Mezarlıklar Müdürlüğü ile görüşülmelidir.
-Fakir ve kimsesiz kişilerden durumlarını belgelemeleri halinde mezar ücreti alınmaz. Vefat edilen yerden cenaze alınarak, görevli ekipler tarafından yakınları eşliğinde ücretsiz olarak yıkanır ve kefenlenir.
-Camide gerekli dini vecibelerin yerine getirilmesinden sonra cenaze, araçlarla defin yerine götürülerek toprağa verilir.
-Kabir başında din görevlileri hazır bulunur ve ücretsiz olarak hizmet verir. Bu görevlilere herhangi bir ödeme yapılmaz ve kesinlikle bahşiş verilmez.
-Cenaze hemen defnedilmeyecekse Karşıyaka, Sincan ve Gölbaşı mezarlıklarında bulunan 90 adet morgdan birinde ücretsiz olarak defin gününe kadar bekletilebilir.

Şehir dışına nakledilecek cenaze işlemimi nasıl gerçekleştirebilirim?

Kent dışına nakil hizmetlerinin yanı sıra ölüm raporunun alınmasından, dini vecibelerin yerine getirilmesine kadar tüm hizmetleri ücretsiz gerçekleştirmektedir. Ölüm raporu alındıktan sonra, vefat eden kişinin cenazesiyle ilgili tüm işlemlerin görevli ekipler tarafından yapılmasından ve camide gerekli dini vecibelerin yerine getirilmesinin ardından, cenaze, araçlarla defin yerine götürülerek toprağa verilmektedir. Din görevlileri de kabir başında ücretsiz hizmet vermektedir. Cenaze hemen defnedilmeyecekse, Karşıyaka, Ortaköy, Sincan ve Gölbaşı mezarlıklarında bulunan morglardan birinde, yine ücretsiz olarak defin gününe kadar bekletilebilmektedir.

Bu hizmetten faydalanmak için 0(312) 507 17 96 numaralı telefon ile irtibat sağlamanız gerekmektedir.

Taziye çadırı hizmeti nedir? Nasıl yararlanılabilir?

Sosyal Yardım, Ankara il sınırları içinde yaşayan, ekonomik sıkıntı içerisindeki vatandaşlarımızın temel ihtiyaçlarından olan gıda, temizlik malzemesi, yakacak, ekmek, eğitim ve diğer yardım malzemeleri(bot-kaban, çanta, kırtasiye) ihtiyaçlarını belirli bir süre karşılamak,
Yoksulluklardan kaynaklanan suçların ortadan kalkmasına destek olmak,
Mağdur durumdaki insanlarımıza zor şartlarda yaşam desteği sağlamak için verilmektedir.

Sosyal Yardım desteği nedir? Kimler yararlanabilir?

Sosyal Yardım, Ankara il sınırları içinde yaşayan ekonomik sıkıntı içerisindeki vatandaşlarımızın temel ihtiyaçlarından olan gıda ve temizlik malzemesi, yakacak, ekmek, eğitim (bot-kaban, çanta, kırtasiye) ihtiyaçlarını belirli bir süre karşılamak;

Yoksulluklardan kaynaklanan suçların ortadan kalkmasına destek olmak, Mağdur durumdaki insanlarımıza zor şartlarda yaşam desteği sağlamak için verilmektedir. Ankara il sınırları içinde yaşayan, müdürlüğümüze yoksulluk belgesi ile adrese dayalı aile beyanı ve nüfus cüzdan fotokopileri ile birlikte, tarafımızdan doldurulan başvuru formu ile müracaat edenler;

SGK taramasının ardından, adresinde yapılan sosyal inceleme ile aylık gelirleri TÜİK (Türkiye İstatistik Kurumu) tarafından belirlenen açlık ve yoksulluk sınırları altında kalan ailelere, düzenli olarak yardımlarımız ulaştırılmaktadır.

Gıda-Temizlik Malzemesi Yardımından Yararlanma Şartları

Ankara Büyükşehir Belediyesi mücavir alan sınırları dâhilinde oturuyor olmak.
Ailenin gelirinin TÜİK yoksulluk sınırları altında olması.
Sosyal inceleme sonucunda yardım komisyonun belirlediği puanlama sisteminden 100 ve üzeri puan almış olmak.

Gıda-Temizlik Malzemesi Yardımı Başvuru Şartları

Muhtarlıktan alınan fakirlik ilmühaberi,
Adrese dayalı hane halkı aile beyan fişi
18 yaş üzeri aile bireylerinin nüfus cüzdanının aslı ve nüfus cüzdan fotokopileri Doldurulmuş başvuru formu.

Yakacak (İthal kömür) Yardımından Yararlanma Şartları

Ankara Büyükşehir Belediyesi mücavir alan sınırları dâhilinde oturuyor olmak.
Ailenin gelirinin TÜİK yoksulluk sınırları altında olması.
Sosyal inceleme sonucunda yardım komisyonun belirlediği puanlama sisteminden 100 ve üzeri puan almış olmak. İkametgâhın doğalgazlı olmaması.

Yakacak (İthal Kömür) Yardımı İçin Gerekli Evraklar

Muhtarlıktan alınan fakirlik ilmühaberi,
Adrese dayalı hane halkı aile beyan fişi
18 yaş üzeri aile bireylerinin nüfus cüzdanının aslı ve nüfus cüzdan fotokopileri ile doldurulmuş başvuru formu.

Üniversite Öğrencilerine Giysi Yıkama Yardımı Başvuru Şartları Nelerdir?

Ankara’daki üniversitelerden birinde öğrenci olmak
Öğrenci belgesi aslı
Öğrenci kimlik kartı fotokopisi
Nüfus cüzdanı fotokopisi
Evde kalanlar için kira kontratı fotokopisi
Yurt da kalanlar için yurt ikametgah belgesi
2 adet fotoğraf
Doldurulmuş başvuru formu

Barınma Evlerinden nasıl faydalanılabilir?

Ankara Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı bünyesinde hizmet veren Ulus’taki Barınma Evi, evsiz ve kimsesiz vatandaşlara kış-yaz barınma imkanı sağlamaktadır. Yılın her günü 24 saat boyunca hizmet veren Barınma Evi; bedensel, zihinsel, psikolojik problemi olan veya herhangi bir nedenle evden atılan, evini terk eden ya da evi olmayan 45 yaş üstü erkek vatandaşlarımıza, 10-15 günlük süre aralığında hizmet vermektedir. 45 yaşın altında olup, engelli raporu olanlar da barınma evi hizmetinden yararlanabilirler.

Başkent 153 aranarak ya da Barınma Evi’ne olan bizzat başvuru ile hizmetten yararlanılabilir.

Barınma Evi
Telefon: 0(312) 311 11 07

Şefkat evi nedir?

Ankara Büyükşehir Belediyesi; Etlik, Rüzgarlı, Varlık, Ulus ve Onkoloji olmak üzere 5 şefkat evinde, tedavi için yurt içi ve yurt dışından Başkent’e gelen hasta ve hasta yakınları ağırlamaktadır. Hasta ve hasta yakınlarının, tedavi sürelerince hastaneye gidip gelmeleri servislerle sağlanmakta, sabah kahvaltısı ve akşam yemeği hizmeti verilmektedir. Hasta ve hasta yakınları şefkat evinde aylarca hatta yıllarca süren tedavileri boyunca kalabilmektedir. Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı Yaşlı Hizmetleri ve Şefkat Evleri Şube Müdürlüğü’ne bağlı Rüzgârlı, Etlik, Ulus, Onkoloji ve Varlık şefkat evlerinden; Ankara dışından gelen, sağlık kurumlarında tedavi gören ve maddi olanaksızlıklar içinde bulunan hasta ve hasta yakınları faydalanabilmektedir.

Vatandaşlar; hastaneden alınan onaylı belge, ikamet ettiği şehirden aldığı sevk belgesi, nüfus cüzdanı fotokopisi, sağlık karnesi fotokopisi, tedavi süresini gösterir belge (uzun süreli hastalar için) ile şefkat evlerine başvuruda bulunabilmektedir.

İletişim Bilgileri

Etlik Şefkat Evi Telefon: (0312) 326 79 16

Rüzgarlı Şefkat Evi Telefon: (0312) 309 37 93-94

Ahmetler Şefkat Evi Telefon: (0312) 433 49 52

Onkoloji Şefkat Evi Telefon: (0312) 335 68 21

Ulus Şefkat Evi Telefon: (0312) 309 82 06

Kadın sığınma evlerinde (konukevinde) kimler kalabilir?

Ülkemizde 2012 yılında yürürlüğe giren 6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun ve İstanbul Sözleşmesine bağlı olarak, kadına yönelik şiddetle mücadele edilmektedir. Bu kapsamda Türkiye’de 200’e yakın sayıda sığınma evi bulunmaktadır. Ayrıca bakanlığa bağlı sığınma evlerinin dışında belediyelerce ve STK’larca sığınma evleri hizmeti vermektedir.

Ankara Büyükşehir Belediyesi , toplumsal yaşam karşısında direncini yitirmiş, aile içi şiddete maruz kalan kadınlarımıza, çocuklarına (kız çocuklarında yaş sınırı yoktur ancak erkek çocuklar 12 yaşına kadar konukevinde kalabilirler) ve yabancı uyruklu kadınlar kalabilmektedir.

Polisten alınan darp raporu ile birlikte gidildiğinde konukevinde kalma süresi, kadının ilk kabul birimine kabul tarihinden itibaren altı aydır, ancak bu süre uzatılabilir. Mağdurun bilgileri güvenlik önlemi sebebiyle gizli tutulur, eş dahil 3.kişilerle paylaşılmaz. Şiddet mağduru olmayan, fakat yüksek can güvenliği riski altında bulunan kişiler de kadın sığınma evi hizmetinden faydalanabilirler.

Kadın sığınma evlerinde hangi hizmetler sunulmaktadır?

Şiddet uğrayan kadınların barınma sorununun çözülmesi,
Şiddete uğrayan kadınlarda şiddet sonucu ortaya çıkan umutsuzluk, değersizlik, suçluluk,
utanç ve korku gibi duyguların aşılması,
Özgüven ve özsaygının yeniden yapılanması,
Yasal yardımlardan yararlandırılması,
Yeni yaşam seçeneklerini sağlıklı bir biçimde belirleyebilmeleri yönünde psikolojik destek,
danışmanlık, hukuksal rehberlik sunulması,
Kendilerine yeterli olabilecekleri bir iş ve meslek kursuna yönlendirilmeleri,
Aile veya eşle bir araya gelmeyi tercih etmeleri durumunda ailenin şiddet içermeyen bir
ortam haline gelmesi ve çocukların şiddetten uzak, sağlıklı bir ortamda yetişmesi için aile ilişkilerinin sağlıklı sürdürülmesinin sağlanması, İzleme faaliyetlerinin sürdürülmesi (ŞÖNİM)

Kadın Danışma Merkezi

Telefon : 0(312) 507 37 60 - 0(312) 507 24 19

Aileler için uygun barınma evi var mı?

Belediyemize ait, tüm aile fertlerinin bir arada kalabileceği bir barınma evi şuan için bulunmamaktadır. Kadın ve çocuklar için kadın sığınma evleri, erkekler için barınma evi mevcuttur.

Ücretsiz Ankara gezisi hakkında detaylı bilgi öğrenebilir miyim?

Bireysel geziler ve grup gezileri tüm vatandaşlarımıza açıktır. Ücretsiz Ankara gezisine;

Başkent 153’ü arayıp, başvuru sahibi ve diğer katılımcıların isim, soy isim, telefon bilgileri ile (kaç kişi katılacağınızı belirtmek suretiyle) kayıt oluşturabilirsiniz. Sonrasında ilgili birim sizinle irtibata geçecektir.

Gezi programları saat 09:00 – 17:00 saatleri arasındadır. Etkinlik programı her ay değişiklik göstermekte olup farklı yerlere uygulanmaktadır. Güncel programlar hakkında detaylı bilgiye yukarıda belirtilen numaradan ulaşabilirsiniz. Gezilerimizde yiyecek içecek ikramı yapılmamaktadır.

Hayvan barınağından nasıl hayvan sahiplenebilirim?

Büyükşehir Belediyesi’ne ait hayvan barınağı bulunmamaktadır. Fakat Büyükşehir Belediyesi ekipleri tarafından yaralı hayvanların bakımı yapıldıktan sonra hayvanların sahiplendirilmesi için ‘Geçici Bakımevleri’ bulunmaktadır. Hayvan sahiplenmek isteyen vatandaşlarımız, bu bakımevlerine ulaşarak sahiplenme işlemini gerçekleştirebilirler.

Sahiplendirilen hayvanların kısırlaştırma işlemleri belediyemiz tarafından ücretsiz yapılmaktadır. Ayrıca ilçe belediyelere ait barınaklara başvuruda bulunarak hayvan sahiplenme işlemi gerçekleştirilmektedir.

Başıboş ve yaralı hayvanlar için ne yapabilir, nereye başvurabilirim?

Büyükşehir Belediyesi Sağlık İşleri Daire Başkanlığı'na bağlı Rehabilitasyon Merkezleri, 4 ambulans ve 5 hayvan nakil aracı ile haftanın 7 günü 08.00-24.00 saatleri arasında, başıboş gezen, yaralanmış ya da hasta tüm sokak hayvanlarına hizmet vermektedir.

5199 Hayvanları Koruma Kanunu kapsamında yalnızca küpesiz hayvanlara ait işlemler gerçekleştirilebilmektedir. Buna istinaden başıboş hayvanlara dair başvuru yapıldığında ekipler, sokak hayvanlarını toplayarak bakımını yapmakta, kısırlaştırıp aşılarını takip etmektedir. Bu işlemlerin ardından sokak hayvanlarını bulunduğu yere geri bırakmaktadır.

Kaza ya da herhangi bir sebeple yaralanan sokak hayvanlarının ise olay yeri adresi ile birlikte Başkent 153’e ihbar edilmesinin ardından, Sağlık İşleri Daire Başkanlığı Veteriner Şube Müdürlüğü'ne bağlı ekipler, olay yerinde acil müdahalede bulunmaktadır. Geçici Rehabilitasyon Merkezi’ne götürülerek tedavi altına alınan hayvanlar, tedavi süreci tamamlandıktan sonra bulundukları yere geri bırakılmaktadır. Süreç bittiğinde, hayatını yardım olmadan devam ettiremeyeceği belirlenen sokak hayvanlarının sahiplendirilmesi veya yaşamını sürdürmesi için Geçici Bakımevleri’ne nakli sağlanır.

Büyükşehir Belediyesi; Kurtuluş Evcil Hayvanlar Sağlık Merkezi, Sincan ve Gölbaşı Sokak Hayvanları Geçici Bakımevi ile Rehabilitasyon Merkezi olmak üzere üç farklı noktada hizmet vermektedir.

Kurtuluş Evcil Hayvanlar Sağlık Merkezi

Telefon: 0(312) 433 12 12

Sincan Sokak Hayvanları Geçici Bakımevi ve Rehabilitasyon Merkezi

Telefon: 0(312) 270 46 96

Gölbaşı Sokak Hayvanları Geçici Bakımevi ve Rehabilitasyon Merkezi

Telefon: 0(312) 484 12 31

Gıda güvenliği sağlayan Mavi Kaşık uygulaması nedir? Nasıl başvurabilirim?

Ankaralıların, gıda güvenliğini sağlamak için tasarlanmış Mavi Kaşık Projesi, laboratuvar onayından geçmiş ürünlerin güvenle yenebilmesini amaçlar. Gıda ürünlerinin laboratuvar onayından geçtiği ise ürün üzerindeki Mavi Kaşık ambleminden anlaşılacaktır.

Ankara yeşillendirme talebimi nereye iletmeliyim?

Ankara ile ilgili her türlü yeşillendirme talebinizi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı’na dilekçe yazarak veya Başkent 153’ü arayarak bizlere iletebilirsiniz.

Park ve yeşil alan bakımı temizliği için nereye başvurabilirim?

Park ve yeşil alan bakımı temizliği ile ilgili başvurularınızı Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı’na dilekçe yazarak veya Başkent 153’ü arayarak bizlere iletebilirsiniz.

Ağaç budanması ile Büyükşehir belediyesi ilgileniyor mu?

Cadde ve Bulvar üzerindeki budama işlemleri Ankara Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Daire Başkanlığı Yeşil Alanlar Şube Müdürlüğü; sokak üzerindeki ağaçların budama işlemleri ise İlçe Belediye Çevre Koruma Şube Müdürlükleri’nce yapılmaktadır.

Mezarlık temizliği, bakım ve onarımının yapılmasını talep etmek için nereye başvurabilirim?

Mezar yollarının temizliği, ağaçların budanması ile ilgili taleplerinizi Mezarlıklar Daire Başkanlığı’na iletebilir veya Başkent 153’ü arayarak bizlere bildirebilirsiniz. Mezarlık üstündeki çiçeklerin bakım ve onarımı ile ilgili olarak özel firmalarla iletişime geçmeniz gerekmektedir.

Halk Ekmek büfesinin açılması için nereye başvurabilirim?

444 2 243 numaralı telefon numarasını kullanarak Halk Ekmek ile iletişime geçebilir ve ya Başkent 153’ü arayarak talebiniz bizlere iletebilirsiniz.

Kış aylarında artan kömür kullanımı sonucu oluşan hava kirliliğinden şikayetçiyim. Nereye başvurabilirim?

Hava kirliliği ile ilgili şikayetleriniz için Çevre ve Şehircilik Bakanlığına ait ALO 181 ‘i veya Başkent 153’ü arayabilirsiniz.

Gürültü şikayetimi nereye bildirebilirim?

Gürültü kirliliğiyle ilgili şikayetleriniz için Çevre ve Şehircilik Bakanlığına ait ALO 181 ‘i veya Başkent 153’ü arayabilirsiniz..

Su kesintisi hakkında nereden bilgi alabiliriz?

ASKi’nin sitesinden (http://www.aski.gov.tr/tr/Kesinti.aspx) ve 0(312) 153 00 00 whatsapp numarasına ‘kesinti’ yazıp mesaj atarak bilgi alabileceğiniz gibi, ASKi’nin sitesine üye olup telefon güncellemesi yaparak, su kesintilerinin size mesajla bildirilmesini sağlayabilirsiniz.

Sokak lambalarımız yanmıyor / arızalı. Nereye başvurabilirim?

Yanmayan ve arızalı sokak lambaları ile ilgili ALO 186 - Başkent Elektrik Dağıtım A.Ş. ile iletişim sağlayabilirsiniz.

Sokak lambalarımız yanmıyor / arızalı. Nereye başvurabilirim?

Yanmayan ve arızalı sokak lambaları ile ilgili ALO 186 - Başkent Elektrik Dağıtım A.Ş. ile iletişim sağlayabilirsiniz.TEST

Sokak lambalarımız yanmıyor / arızalı. Nereye başvurabilirim?

Yanmayan ve arızalı sokak lambaları ile ilgili ALO 186 - Başkent Elektrik Dağıtım A.Ş. ile iletişim sağlayabilirsiniz.

DOWNLOAD THE BAŞKENT MOBILE APP NOW